Welkom op mijn website!
Search

Blog

Eerste script versies van PwC

Spiekbriefje

Waarom is CRM belangrijk?
mensen die met klanten werken
motiveren tot gebruik van CRM
het is niet moeilijk moet in de routine komen
info van een klant niet duidelijk
niet optimaal klant vriendelijk
collega’s weten niet waar je mee bezig bent
geen eenheid
onderscheiden van concurrentie
tevreden klanten
vervelend als ze alles opnieuw moeten herhalen
systeem zorgt voor alle informatie die je nodig hebt

Poging 1

Het goed kunnen helpen van onze klanten vinden wij erg belangrijk.

Om dit te kunnen doen moeten wij onze klanten kennen en begrijpen wat belangrijk voor hen is.
Dit is wat ons onderscheid van de rest.

Hiervoor hebben wij het CRM, dit zorgt ervoor dat iedereen de informatie heeft die hij nodig heeft.

Maar zoals je wel gemerkt hebt, zijn er enkele problemen.

Een collega wil een oppurtunity invoeren maar komt er niet uit.

Tijdens een proposal wil je weten wie de belangrijke besluitvormers zijn maar het door de verkeerde invoer in het CRM kun je het niet vinden.

Tijdens het helpen van een klant weet je niet wie hij is en wat hij belangrijk vindt. Hier door moet hij dit voor de zoveelste keer uitleggen en begint zijn keuze in PwC te bevragen.

Dit kan allemaal worden opgelost!

Het CRM komt in onze vaste manier van werken en er komt meer structuur en duidelijkheid van wat van wie verwacht wordt.

Als iedereen hier aan mee helpt, zijn tevreden klanten een feit.

Poging 2

Loop jij wel eens tegen problemen aan bij het gebruik van CRM?

Ken jij collega’s die moeite hebben met CRM, die niet goed weten hoe het werkt?

Heb jij zelf al eens gehad, dat als je in een team aan het werk was en je informatie nodig had over de belangrijkste besluitvormers, dat je het niet kon vinden omdat het verkeerd was ingevoerd?

En heb jij weleens gehad dat er een klant voor je zat, waarvan jij niks weet omdat het niet in CRM staat?

Wat uiteindelijk zorgt voor een ontevreden klant die al tig keer hetzelfde heeft moeten uitleggen.

En ben jij dit ook helemaal beu?

Dan heb ik goed nieuws, want jij bent de sleutel voor de oplossing!

Als je CRM in je vaste manier van werken gaat gebruiken en wij voor meer structuur en duidelijkheid zorgen in account- en relatiemanagement en iedereen weet wat zijn/haar verantwoordelijkheden zijn.

Dan hebben wij een waterdicht systeem

En een gegarandeerd tevreden klant!

Poging 3

Kun je het niet vinden?

Wil je een klant helpen maar heb je geen idee wie hij/zij is?

Is de klant geïrriteerd omdat hij/zij voor de zoveelste keer moet uitleggen wat hij nodig heeft.

Wij onderscheiden ons door het kennen van onze klanten.

Wij weten met wie wij te maken hebben en wat ze nodig hebben.

Maar wat nou als dit niet zo is?

Je hebt iemand voor je neus waar je helemaal geen informatie over kan vinden, terwijl deze toch al vaker van ons als bedrijf gebruik heeft gemaakt.

Dit zorgt voor een klant die gaat twijfelen aan ons als bedrijf, dit is iets wat we zeker niet willen.

Dus wat kan jij doen om deze situatie te voorkomen.

Als jij CRM in je vaste werk routine gaat verwerken

Dan komt er over iedere klant informatie die al uw collega’s ook kunnen gebruiken.

Wanneer uw klant de volgende keer door iemand anders wordt geholpen zal uw collega toch de informatie hebben die hij nodig heeft.

Dit geeft onze klanten een goed gevoel, ze merken dat wij echt hen willen helpen.

Wij vormen een eenheid…
En zorgen voor tevredenheid.

Poging 4

Onze belangrijkste kwaliteit, is het goed kennen van onze klanten.

Wij weten wat zij nodig hebben en wie ze zijn.

Wanneer dit niet het geval is en er komt een klant binnen die je niet kent, is het fijn als je toch een manier hebt om te weten met wie je te maken hebt.

Het is namelijk heel vervelend voor de klant om telkens opnieuw te moeten uitleggen wij hij nu eigenlijk is.

Om dit te voorkomen is er CRM.

Ik weet dat er een aantal problemen zijn met het CRM…
Er ontbreekt informatie omdat het niet is ingevoerd,
Je kan iets niet vinden omdat het verkeerd is ingevoerd
Of je hebt een collega die niet weet hoe je iets invoert.

Dit alles zorgt voor een niet goede ervaring zowel voor jou als de klant.

Dit kun JIJ oplossen…

Als jij CRM in je dagelijkse routine gaat verwerken, dan gaat het al bijna vanzelf. Het is maar een kleine extra stap die je hoeft te maken en het zorgt voor alle kennis die je nodig hebt.

En een tevreden klant.